Dylon
Dyk ned i DYLONs historie startende i 1946
40.

DYES OF LONDON

I 1946 blev DYLON - 'Dyes of London' - grundlagt af to unge iværksættere, Luca Purbeck og Peter Samuel, der begyndte at sælge farverige tekstilfarver fra en garage i det centrale London.

Fra denne ydmyge begyndelse trivedes DYLON i et efterkrigs-England med en med en udpræget 'make-do & mend'-kultur, hvor virksomheden lavede tekstilfarve til at puste liv og farve i hjemmet, garderobeskabet og familieånden over hele landet.

50.

DYLON BLIVER GLOBAL

Virksomheden fortsatte med at vokse igennem rock and roll-årene i 1950'erne, og i de næste par årtier blev DYLON globalt og solgte tekstilfarver til over 70 lande rundt om i verden.

60.

SPÆNDENDE NYE FARVER

De svingende tresserne var et højdepunkt for DYLON, da det afgjort var den mest farverige del af det sidste århundrede.

Vinduesudstillingerne i DYLONs hippe Edgware Road-butik var konstant skiftende med inspiration til det stilfulde publikum; mens teenagere lavede deres egne outfits med forkortede søm, batikfarvede t-shirts og spændende nye farver.

80.

MERE UDVIKLING

DYLON  fortsatte derefter med at forny sig gennem 70'erne og 80'erne og lancerede en bred vifte af tekstilplejeprodukter fra strygehjælpemidler til pletfjernere for at holde farverne så friske som mulige. I 1979 udtrykte selv Grace Kelly reel interesse for DYLON-serien på en international udstilling i Monte Carlo.

90.

LEVENDE FARVER

I 1990'erne var DYLON en fast favorit på tv-showet Changing Rooms, og blev brugt af folk som Laurence Llewelyn-Bowen. På dette tidspunkt var DYLON i fortsat udvikling med lanceringen af den super smarte DYLON Wash & Dye.

Det bringer os til 2000'erne, da DYLON udvidede sig yderligere inden for farvepleje med deres første farveplejende vaskemiddel, der hjælper levende farver med at forblive sådan.

I dag

FORANDRING FRYDER

I 2006 fejrede DYLON virksomhedens halvtredsårs fødselsdag og senest befinder DYLON sig igen lige midt i trenden, da folk har mere fokus på ressourcespild med deres ejendele. Genbrug er det helt store, og folk vælger at forny ting i stedet for at smide dem ud. Som Evening Standard -avisen for nylig kommenterede, er "make-do-and-mend" tilbage i modesædet, og med DYLON kan du gøre en forandring til det bedre.